RESUM DE LA SESSIÓ 4
DETECCIÓ DE DIFICULTATS EN
Les dificultats dels professionals del sector es focalitzen en relació a tres blocs:
- Infants i joves
- Família
- Entorn
El treball de reflexió ens porta a definir 6 temàtiques al voltant de les quals ens proposem treballar i millorar la nostre formació i la nostra pràctica.
ENTORN
QUÈ PASSA?COMENTARIS RECOLLITS A
- Hi ha un gran desconeixement de la realitat social del Sector Est per part de molts ciutadans de la ciutat (i alguns professionals de la zona)
- Trets rellevants: marginació / Risc d’exclusió social.
- Les reaccions de les famílies del sector als problemes quotidians que se’ls presenten a vegades són desmesurades.
- Droga, maltractes, violència de gènere...
QUÈ PODEM FER?ESTRATÈGIES DE MILLORA PROFESSIONAL
- Caldria que cada servei tingués previst alguna sessió d’acollida de professionals en la qual s’expliqués la situació del sector.[1]
- Tenir clares les funcions dels diferents professionals (educació formal i no formal).
- Formació dels professionals en termes de marginació, risc social, exclusió....[2]
- Estratègies personals davant les situacions conflictives.
- Estratègies per establir confiança entre infants i professionals.
RELACIÓ ENTRE DIFERENTS COMUNITATS.
ELS VALORS.
QUÈ PASSA?COMENTARIS RECOLLITS A
- Al Sector es dóna una manca d’hàbits d’higiene i manteniment de l’entorn.
- Trets racistes entre les comunitats que hi conviuen.
- Dificultat de relació i comunicació entre comunitats.
- Diferències significatives en l’escala de valors famílies – escola.
HABILITATS SOCIALSI LES EMOCIONS
QUÈ PASSA?COMENTARIS RECOLLITS A
- Manca d’habilitats socials en les relacions entre els infants, joves i adults del sector.
- Impulsivitat i manca de reflexió.
- To verbal poc adequat.
- Dificultats dels professionals per entendre els processos emocionals que fan els infants i joves.
- Manca d’autoritat de les mares.
- Descontrol emocional
- Baixa autoestima
- Alguns infants i joves manifesten actituds disruptives provocades per la manca de límits i la dificultat en l’acceptació de normes.
QUÈ PASSA?COMENTARIS RECOLLITS A
- Repetició de patrons familiars.
- Dependències de les mares vers els seus fills més petits.
- Casos d’abandonament familiar.
- Poca comunicació entre l’escola i les famílies.
- Dificultats en trobar punts en comú entre escola i família.
- Diferències en l’ús del llenguatge família - escola.
- Segons els professionals, poc compromís de les famílies en l’educació dels seus fills/es.
- Poca participació de les famílies a l’escola.
ASPECTES ACADÈMICS I CURRICULARS
QUÈ PASSA?COMENTARIS RECOLLITS A
- No hi ha estimulació cultural des de la família ni des de l’entorn.
- Dificultats personals (atenció, esforç, ...)
IMPLICACIÓ POLÍTICA
QUÈ PASSA?COMENTARIS RECOLLITS A
- Poca implicació política per resoldre temes com l’absentisme, les negligències familiars, delictes..
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada